Aamukahvit-Tekoäly_kutsu

Tekoäly myynnissä ja markkinoinnissa koulutukset 14.1. ja 4.2.2025

Facebook

Kahdessa eri sisältöisessä tekoälyvalmennuksessa valmennuksessa osallistujat saavat hyvä perusedellytykset tekoälytyökalujen käyttöönottoon ja tehokkaaseen hyödyntämiseen omassa työssään. Ensimmäisellä kerralla keskitymme tekoälyn perusteisiin sekä siihen, miten tekoälytyökalut ovat kehittyneet viimeisen vuoden aikana. Jos et siis päässyt osallistumaan tekoälyvalmennuksiimme alkuvuodesta 2024, niin ei hätää! Ehdit vielä hyvin mukaan. Toisella valmennuskerralla syvennymme puolestaan konkretiaan eli miten tekoälyä voi hyödyntää erityisesti myynnin ja markkinoinnin tehostamiseksi.

Ensimmäisen valmennuksen sisältö:
Generatiivisen tekoälyn mahdollisuudet markkinoinnissa ja myynnissä – Mistä lähteä liikkeelle?

1. Missä mennään tekoälykehityksen osalta juuri nyt?
– Katsaus uusiin ilmaisiin generatiivisiin tekoälytyökaluihin ja niiden hyödyntämiseen myynnissä ja markkinoinnissa.
– Ilo ja tehot irti tekoälysovelluksista: Mitä sovelluksia kannattaa hyödyntää ja mihin tarkoitukseen?

2. Markkinointisuunnitelman laatiminen tekoälyavusteisesti
– Miten käyttää tekoälyä markkinointisuunnitelman luomiseen
– Case-esimerkki: Markkinointisuunnitelma pienyritykselle

3. Kotitehtävä ennen seuraavaa valmennuskertaa

Ensimmäisen valmennuskerran vetää Sampo Soininen, joka on Aava & Bangin digimarkkinoinnin asiantuntija ja tiiminvetäjä. Sampolla on kokemusta useista tekoälyn avulla rakennetuista markkinointikampanjoista, tiimin ohjaamisesta tekoälyn käyttämisessä ja tekoälyn päivittäisestä käytöstä jo yli vuoden ajalta.

Toisen valmennuksen sisältö:

Generatiivisen tekoälyn mahdollisuudet markkinoinnissa ja myynnissä – Suunnitelmasta käytäntöön

1. Kotitehtävien palautus ja läpikäynti

2. Markkinointisuunnitelman käytännön toteutus tekoälyvusteisesti
– Tekstimuotoisten sisältöjen luominen tekoäluavusteisesti (some, verkkosivut, SEO, sähköpostimarkkinointi ja muut materiaalit)
– Visuaalisten sisältöjen luominen tekoälyavusteisesti (kuvat, grafiikat, videot ja muut materiaalit)
– Konkreettiset esimerkit ja vinkit: miten tekoälyä hyödyntäen luodut materiaalit sopivat eri käyttötarkoituksiin ja mihin niitä taas ei kannata käyttää?

3. Markkinointikampanjan suunnittelu ja toteutus tekoälyavusteisesti
– Tekoälyn käyttö kampanjoiden suunnittelussa ja personoinnissa.
– Demo: Markkinointikampanjan suunnittelu tekoälyavusteisesti

Toisen valmennuskerran vetää Jesse Bäck, joka on Aava & Bangin verkkopalvelutiimin vetäjä. Jesse tiimeineen hyödyntää tekoälyä aktiivisesti ohjelmoinnissa, datan analysoinnissa ja käyttökokemuksen optimoinnissa. Lisäksi Jesse on intohimoinen generatiivisen tekoälyn seuraaja, tutkija ja soveltaja, jossa ammatillinen kiinnostus ja henkilökohtainen harrastus yhtyvät.

Ilmoittautuminen molempiin koulutusjaksoihin https://forms.office.com/e/L7fLzTuvrS