Terveyskeskuksen takaisinsoittopalvelu on ruuhkautunut
Ajankohtaista / 20.06.2022Terveyskeskuksen takaisinsoittopalvelu on valitettavasti ruuhkautunut ja takaisinsoittoa voi joutua odottamaan 1-3 arkipäivän ajan. Jätä takaisinsoittopyyntö klo 8–10 välillä, jos asiasi koskee jotakin uutta oiretta, pitkäaikaissairautenne on äkillisesti tai merkittävästi pahentunut tai haluatte perua vastaanottoaikanne. Jos kyseessä ei ole kiireellinen asia (esimerkiksi laboratoriotulosten tiedustelu) suosittelemme soittamaan vasta aamukymmenen jälkeen. Yhteyttä voi ottaa myös chat-palvelun kautta www.pieksamaki.fi –sivuston kautta (https://pieksamaki.echat.fi/).
Kun terveyskeskus on kiinni tai tarvitse kiireellistä apua takaisinsoiton ollessa ruuhkautunut, soita päivystysapuun numeroon 116117 (24h).
Henkeä uhkaavissa tilanteissa (kuten kova rintakipu, hengitysvaikeus, tajuttomuus, halvausoireet, kouristelu) soita hätänumeroon 112.
Jos odotat kutsua määräaikaiskontrolliin pitkäaikaissairautesi vuoksi, odota kutsua, ellei oireesi tai sairautesi hoitotasapaino ole heikentynyt merkittävästi. Kutsu tulee kirjeitse hoitojonon kautta.
Reseptin uusintapyynnön voitte jättää kanta.fi kautta, lääkäri uusii reseptin 7 arkipäivän kuluessa. Mehiläisen digiklinikka palvelee pieksämäkeläisiä potilaita nopeasti ja maksutta chat-yhteyden kautta.
Koronarokotusta varten ajan voitte varata p. 015 788 4430. Takaisinsoittopyynnön voi jättää ti-pe klo 9–13.